Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

Wednesday, April 17, 2013

Work life

Kerja memang memenatkan. Apa yg aku sedar apabila dah start kerja ni tanggungjawab bertambah,kos sara hidup pon bertambah dan kemahuan juga bertambah. Tapi apa satu yg aku sedar, betul rupanya org kata kalo dah kerja mesti rasa nak blaja balik. Not that aku ni type yg suka belajar cuma Zaman itu best sbb ko tak perlu serabut nak pk macam2.


One more thing dilema yang aku rasa dialami oleh graduan2 bila dah start keje adalah, "betulkah ini minat aku?". No wonder ramai je org yang kerja dlm bidang yg sungguh berbeza dari kos apa yg dorang amik kt uni dulu. Segalanya mungkin.
In fact diri sendiri pon masih tertanya2 inikah yang aku mahu dalam work life aku?

Dalam tv korg akan ligat bertapa bergayanya seorang engineer itu, seorang doktor itu, seorang pelajar master, seorang arkitek dan mungkin seorang usahawan. Tapi hakikatnya ia bukanlah secantik yg dilihat.

Persoalannya sekarang, beranikah kita menghadapi perkara2 "tak cantik" itu? Tepuk dada tanya minat

1 comment:

Bella Isabella said...

hye, I'm following ur blog. follow me back ye. :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails